Jak řešit dopravní nehodu
Společně s ostatními účastníky nehody vyplňte záznam o dopravní nehodě. V nezbytných případech přivolejte policii.
Zdokumentujte poškození vozidla, pořiďte fotografie a videa.
Nahlaste škodní událost pojišťovně viníka. Škody z povinného ručení oznamuje viník i poškozený. Škody z havarijního pojištění hlásíte své pojišťovně.
K hlášení škody použijte online formulář. Do pojišťovny můžete také zajít osobně nebo zavolat.
Po nahlášení pojistné události se objednejte na prohlídku vozidla do servisu.
Pokud si s čímkoli nevíte rady, volejte asistenční službu své pojišťovny, kde vám poradí správný postup.
Kdy je nutné k nehodě přivolat policii
zranění nebo usmrcení osoby, škoda na majetku třetí osoby (např. poškození svodidel, plotu u domu), odhadnutá škoda na vozidlech přes 100 000 Kč, srážka se zvěří, nehoda se služebním autem nebo vozem z půjčovny, neshoda na zavinění dopravní nehody.
Jak dlouho trvá řešení pojistné události
To záleží na lhůtách vaší pojišťovny i vybraného servisu. V případě vážnějších nehod to bude několik týdnů. Vyřízení pojistné události urychlíte tím, že pojišťovně poskytnete součinnost a včas dodáte požadované dokumenty. Mnohem jednodušší bude řešení také v případě, že k opravě využijete smluvní servis pojišťovny.
V našem servisu Hyundai BOS auto , se na zahájení opravy po nehodě čeká týden a více . Záleží na tom, o jaké období roku se jedná, a na rozsahu škody. Kvalitní opravu nelze uspěchat, jen lakování zabere několik dní, aby byl výsledek dokonalý. Máme možnost spolupracovat s většinou pojišťoven, což nám pomáhá řešit škody na vozidle rychleji a kvalitněji.
Vyplacení škody rozpočtem, nebo na fakturu?
Některé pojišťovny vás nechají vybrat, zda chcete škodu řešit rozpočtem, nebo na fakturu. Co je lepší varianta?
Plnění rozpočtem
Pojišťovna nechá vozidlo prohlédnout a navrhne finanční vyrovnání, které vám vyplatí na účet. S částkou si můžete dělat, co chcete – nechat vůz opravit v jakémkoli servisu, nebo ho vůbec neopravovat. Částka ale počítá s průměrnou cenou náhradních dílů (nikoli originálních), proto je plnění rozpočtem vhodné jen pro starší vozidla.
Plnění na fakturu
Auto dáte do servisu, kde vám vyčíslí cenu opravy, a na základě faktury ji pojišťovna uhradí. Autorizovaný servis má s pojišťovnou odsouhlasené ceny, a to je další důvod, proč se s opravou obrátit právě na něj. Máte jistotu, že oprava proběhne v nejvyšší kvalitě a s originálními díly.
Na co si dát pozor při řešení pojistné události?
I ve smluvním servisu ale může výjimečně dojít ke krácení pojistného plnění. Nejčastěji se jedná o případy, kdy se na opravované části vozidla vyskytuje poškození, které přímo nesouvisí s pojistnou událostí. To se stává u škod z povinného ručení.
U havarijního pojištění si zase musíte dát pozor na limity pojistného plnění. Pokud není vozidlo pojištěné na dostatečně vysokou částku, nemusí pojišťovna uhradit celou opravu. Ve smlouvě mohou být také zakázány opravy v autorizovaném servisu.
Jen autorizovaný servis je zárukou kvalitní opravy
Zejména s novějším vozem byste ale měli zamířit právě do autorizovaného servisu, který používá originální autodíly. Jedině tak uchováte kvalitu a bezpečnost auta i po opravě.
V Hyundai BOS auto Trutnov, provozujeme certifikovaný specializovaný servis oprav po nehodách. To vám zaručuje, že vůz bude opraven podle postupů a technologií předepsaných výrobcem. Pravidelně procházíme auditem, který jejich dodržování kontroluje.